Korbowód jest nierozłączną częścią między innymi silników spalinowych tłokowych, w których odgrywa jedną z ważniejszych ról w mechanizmie korbowym. Służy do zamiany ruchu posuwisto-zwrotnego tłoka na ruch obrotowy wału korbowego albo obrotowego ruchu wału na ruch posuwisty tłoka.
Jego najważniejsze elementy budowy to:
- stopa (najczęściej dzielona w celu ułatwienia montażu),
- trzon (najczęściej o przekroju dwuteowym),
- główka.
Podczas eksploatacji silnika korbowód przenosi znaczne obciążenia i zużywa się szczególnie na główce, która za pomocą sworznia łączy korbowód z tłokiem. Wyposażona najczęściej w panewkę stopa korbowodu także jest elementem narażonym na potencjalne uszkodzenie podczas pracy silnika. Do jej uszkodzenia dochodzi najczęściej w wyniku uszkodzenia panewki (zatarcia, obrócenia w wyniku niedostatecznego smarowania, lub przegrzania).
W zakresie regeneracji korbowodu oferujemy kompleksową naprawę obu newralgicznych części zarówno główki, jak i stopy, oraz sprawdzenie i prostowanie trzonu korbowodu.
Regenerację przeprowadzamy z wykorzystaniem wysokogatunkowych materiałów, z których wykonujemy główki korbowodu oraz za pomocą dedykowanych maszyn do obróbki takich jak:
- wytaczarka do korbowodów,
- honownica do korbowodów,
- szlifierka do skracania stopy korbowodu,
- przyrząd do sprawdzania i prostowania korbowodów.