KONTROLLSYSTEM VON AUFTRAGSABWICKLUNG
Facebook

Spawanie

Aluminium (a raczej jego stopy, ponieważ sam czysty metal posiada bardzo niską wytrzymałość) to metal świetnie poddający się obróbce i spawanie aluminiowych części nie nastręcza zwykle większych trudności.

W celu solidnego spawania aluminium można wykorzystywać różne metody, jednak dwie są wiodące i najpopularniejsze:
– metoda MIG
– metoda TIG

Spawanie aluminium

To metody spawania łukowego w osłonie gazu. Spawanie metodą TIG (Tungsten Metal Gas) jest gwarancją otrzymania spoin najwyższej jakości. W przypadku tej metody, cały proces przeprowadzany jest przez nietopliwą oraz odporną na temperaturę elektrodę wolframową, przy której udziale wytwarzany jest łuk spawalniczy rozgrzewający i upłynniający aluminium.

Zwykle elektroda nie musi nawet dotykać metalu, ponieważ zajarzenie łuku spawalniczego odbywa się przy udziale wysokiego napięcia (włączanego w sposób przejściowy), a cały proces spawania przebiega przy użyciu prądu przemiennego.

Gaz ochronny – doprowadzany specjalną dyszą – chroni materiał przed reakcjami chemicznymi, a rolę owego gazu ochronnego pełni zwykle argon (Ar) lub hel (He).

Spawanie profesjonalne

Metoda MIG (Metal Inert Gas) polega na spawaniu z zastosowaniem podobnego, obojętnego gazu osłonowego, czyli na przykład helu lub argonu. Spawanie odbywa się przy pomocy łuku elektrycznego, wytwarzanego między topliwą elektrodą, a częścią spawanego aluminium.

Wytworzone w ten sposób spoiny są dobrej jakości, spawanie jest wydajne, jego koszt jest niski, a całość polega – opisując w skrócie – na mieszaniu materiału topiącego się drutu spawalniczego z częścią, która ma zostać złączona. Tworzy się w ten sposób jezioro spawalnicze, które stygnie i krzepnie, gdy drut się oddali. Stosowana jest również metoda MAG, wykorzystująca gazy aktywne na przykład dwutlenek węgla.

Spawanie gazowe

Zastosowanie gazu ochronnego zabezpiecza spawany materiał przed reakcjami – z tlenem oraz wodorem – które mogłyby uszkodzić spawaną powierzchnię, między innymi czyniąc ją porowatą.

Najnowocześniejsze metody, najlepsze i najbardziej rozwinięte technologicznie maszyny oraz wieloletnie doświadczenie naszych pracowników pozwala nam spawać aluminiowe części precyzyjnie i bez najmniejszych uchybień.

Jednocześnie zaznaczamy, iż podejmujemy się nawet najbardziej kłopotliwych zadań, wierząc w własne umiejętności oraz w niewątpliwe zalety stosowanego przez nas sprzętu.

Spawanie

Żeliwo to materiał masywny, ale jednocześnie twardy i wytrzymały. Jest stopem żelaza i węgla z domieszką innych składników – zazwyczaj to fosfor, krzem, mangan oraz siarka. Posiada wiele zalet, lecz najważniejsza – powód dla którego stop ten jest tak chętnie wykorzystywany w górnej części bloku silnika – jest jego mikroporowatość. Dzięki temu w cylindrach nasiąka olejem i umożliwia swobodne przemieszczanie się w ich wnętrzu tłoków.

Żeliwo posiada wiele różnych zastosowań – zarówno jako wyposażenie domów (patelnie, kaloryfery itp.), jak i w inżynierii sanitarnej (np. żeliwne rury). W motoryzacji z tego stopu odlewa się mnóstwo różnych części – między innymi głowice, bloki silników oraz obudowy skrzyni biegów.

Spawacze

Aby najskuteczniej zreperować uszkodzone części, odlane z tego popularnego stopu, należy je ze sobą zespawać. Nie jest to czynność łatwa i najlepiej, by zajęli się tym profesjonaliści – żeliwo przy całej swej masywności jest bowiem dosyć kruche i w warunkach oddziaływania naprężeń spawalniczych może zacząć pękać.

Najnowsze maszyny oraz bogate doświadczenie najlepiej poradzą sobie z tego typu zagrożeniami – mogą być Państwo pewni, że dopilnujemy każdego szczegółu i z pełnym zaangażowaniem zajmiemy się każdą najdrobniejszą usterką.

Spawanie wielkogabarytowe

Nasza firma specjalizuje się w spawaniu odlewów żeliwnych wszelkich gabarytów – stąd jesteśmy w stanie zespawać uszkodzone korpusy oraz poszczególne elementy wszelkich maszyn – bez względu na ich masę, wielkość oraz rodzaj uszkodzeń. Podejmujemy się bowiem również zadań trudnych oraz wymagających wyjątkowej precyzji – między innymi regenerujemy silniki aut zabytkowych.

Żeliwo można spawać na trzy sposoby:
– na zimno -> dzięki minimalnej ilości wprowadzanego ciepła ogranicza się naprężenie spawalnicze i minimalizuje ryzyko powstania pęknięć
– na gorąco -> w tym przypadku cały odlew podgrzewa się do temperatury 600/700°C i wówczas dokonuje spawania, a po jego zakończeniu – w celu uniknięcia pęknięć – odlew musi stygnąć powoli
– na półgorąco -> przy czym sposób ten jest niezwykle rzadko stosowany.

Nasza firma opracowała unikalną technologię spawania żeliwa, która pozwala nam na wykonywanie spoin najwyższej jakości i trwałości.

Profesjonalne spawanie

Metale kolorowe – czyli inaczej metale i stopy nieżelazne – to metale dobrze przewodzące ciepło, o charakterystycznym połysku oraz różnorodnych właściwościach, pozwalających im posiadać szerokie zastosowanie w przemyśle.

Do tej grupy metali można zaliczyć między innymi miedź, cynę, aluminium, ołów, jak również mosiądz (stop miedzi i cynku) oraz brąz (stop miedzi i cyny, bądź innych metali). Metale kolorowe są również powszechnie spotykanym tworzywem w dziale, który nas najbardziej interesuje – motoryzacji i częściach maszyn.

Wykonuje się z nich mnóstwo elementów pojazdów – koła zębate, felgi, kadłuby silników, łożyska, napędy, głowice itp. Jak wiadomo, każda część pojazdu w trakcie użytkowania może zostać uszkodzona – należy ją zatem profesjonalnie naprawić.

Spawanie drobnych części

Spawanie metali kolorowych pozornie jest proste, choć nieco utrudniają je właściwości, jakie owe metale posiadają:
– są dobrymi przewodnikami ciepła i posiadają dużą pojemność cieplną, co utrudnia ich topnienie
– wchodzą w reakcje z tlenem, a powstające tlenki są trudno topliwe i mogą zanieczyścić tworzoną spoinę
– poszczególne metale posiadają niską temperaturę topnienia i wrzenia.

Spawaniem metali kolorowych i wykonanych z nich części pojazdu musi zająć się profesjonalista. Tylko taki człowiek zastosuje odpowiednie, silniejsze źródła ciepła, by móc stopić metal, bądź też wstępnie go podgrzeje. Będzie również pamiętał o odpowiednich środkach ochrony (poszczególne metale i ich tlenki są groźne dla zdrowia).

Spawacz

W przypadku aluminium, stali nierdzewnej, mosiądzu, czy brązu dominuje spawanie łukowe przy osłonie gazu oraz metoda MIG lub TIG.

Metoda TIG, czyli Tungsten Metal Gas – idealnie sprawdza się przy spawaniu metali kolorowych, ponieważ jest uniwersalna, zespawa elementy bez względu na ich grubość (nawet cienkie detale), umożliwia zrobotyzowanie całego procesu oraz spawanie we wszystkich pozycjach. To metoda najczęściej stosowana przy spawaniu metali kolorowych.

Metoda MIG, czyli Metal Inert Gas, polega na mieszaniu materiału topiącego się drutu spawalniczego z częścią, która ma zostać złączona – spawanie odbywa się przy ochronie gazu osłonowego.

Spawanie detali

Niezwykle ważna w przypadku spawania metali kolorowych jest ostrożność, dokładność oraz odpowiednia technika – tak, aby spoiwa były dopasowane, a spoiny niewidoczne.

Wszystko to znajdziecie Państwo w naszej firmie – doświadczeni pracownicy podejmą się zaś nawet trudnych napraw.

Napawanie oznacza pokrywanie powierzchni metalowych warstwą metalu przy pomocy spawania połączonego z topieniem podłoża. Jest to zabieg wymagający wielkiej precyzji i dokładności, ponieważ należy uważać by tworzone warstwy były szczelne, pozbawione porów oraz pęknięć.

Spawanie

Oznacza to konieczność zastosowania maszyn najwyższej jakości oraz pracy ludzi, którzy posiadają już niemałe doświadczenie w wykonywaniu tego typu zabiegów.

Napawanie proszkowe korzysta z metod stosowanych w spawalnictwie oraz w obróbce plazmą. Działanie tego typu jest najlepszym sposobem na naprawę uszkodzonych powierzchni metalowych – eliminuje również wady odlewnicze, dzięki czemu wadliwy odlew jest w poprawny sposób modyfikowany, zamiast po prostu wymieniany na nowy (co byłoby niezwykle kosztowne). W miejscu wystąpienia wad lub uszkodzeń tworzona jest napoina.

Napawanie jest również znakomitym sposobem na zabezpieczenie powierzchni, która na przykład podlega ciągłym naprężeniom i istnieje ryzyko jej uszkodzenia w przyszłości – napoina redukuje to ryzyko i wzmacnia całą konstrukcję.

Napawanie proszkowe

Należy być ostrożnym i czuwać nad poprawnym przebiegiem całego procesu. W trakcie napawania występują bowiem zmienne cykle cieplne, co z kolei mogłoby doprowadzić do powstania pęknięć.

Wiele zależy od struktury tworzonej napoiny, jej twardości, składu chemicznego oraz późniejszego przeprowadzania procesu – między innymi szybkości, z jaką następuje spadek temperatury po zakończeniu pracy. Wszystko to powinno spoczywać w rękach wykwalifikowanych pracowników, którzy z pełnym zaangażowaniem będą czuwać nad każdym szczegółem i przebiegiem każdego etapu pracy.

Właśnie takich mechaników – posiadających bogate doświadczenie i pracujących na najlepszych jakościowo oraz najnowocześniejszych maszynach – może Państwu zapewnić nasza firma.

W przypadku napawania proszkowego, wykonywane jest spawanie łukowe drutem rdzeniowym (proszkowym), gdzie drut wypełniony jest topnikiem oraz – przy stalach stopowych – właśnie sproszkowanymi metalami, takimi jak na przykład nikiel czy chrom, nakładanymi na topioną powierzchnię.

0